موسسه پلکان | کلینیک تخصصی مالکیت فکری(ثبت اختراع وبرند)

نام برند | موسسه پلکان

انتخاب نام

برند

علائم تجاری
علامت تجاری
نام برند
امروز سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶

 

نام برند


نام برند یکی از انتخاب های بنیادین است، زیرا اغلب، نقش اصلی را در میان عناصر برند بازی می کند و تداعیات ذهنی قدرتمندی را در زمینه‌ی محصول به صورت فشرده، مختصر و مفید ارائه می‌دارد. نام‌ها در زمره موثر ترین ابزارهای ارتباط برند با مخاطبان به شمار می‌آیند. آگهی های تبلیغاتی معمولا حداکثر به مدت پنجاه ثانیه نمایش داده می شوند، در حالی که مشتری ها به سادگی تنها در مدت چند ثانبه نام برند را مورد توجه قرار می دهند و مفهوم آن را در ذهن ثبت می‌کنند یا آن را به حافظه‌ی خود می‌سپارند. 

 

ثبت برند -برند


از آنجا که نام در ذهن مصرف کنندگان وابستگی بسیار زیادی با محصولات یا خدمات می‌یابد، تغییر آن برای بازاریابان بسیار دشوار است. به همین دلیل، قبل از انتخاب، باید مورد مطالعه و بررسی عمیق قرار گیرد. دیگر زمان آن گذشته که مانند Henry Ford، محصول خود را به صورت کاملا اتفاقی و به نام یکی از اعضای خانواده Edsel – نام گذاری کنیم. 
انتخاب نام مناسب برای برند تا چه حد دشوار است؟ به اعتقاد Ira Bachrach – یکی از شناخته شده ترین مشاوران حوزه‌ی بازاریابی و مدیر شرکت مشاوره‌ای Name Lab – اگرچه بیش از 140 هزار واژه در زبان انگلیسی وجود دارد، اما هر فرد آمریکایی به طور متوسط تنها با بیست هزار کلمه آشناست. به همین دلیل، شرکت مشاوره برندسازی NameLab با انتخاب نام‌ها از میان هفت هزار واژه، گزینه بسیار زیادی را پیش روی فرد قرار می دهد، اما از آنجا که همه ساله ده‌ها هزار برند جدید ثبت می‌شوند و به عنوان علائم تجاری مورد پشتیبانی‌های قانونی قرار می‌گیرند، انتخاب نام‌های مناسب روز به روز دشوارتر می‌شود. به همین دلیل، انتخاب نام رضایت بخش برای یک محصول جدید می‌تواند فرآیندی دشوار و آزاردهنده باشد. بسیاری از مدیران پس از آگاهی از این نکته که نام‌های تجاری مورد نظر آن‌ها قبلا ثبت شده اند و به لحاظ حقوقی غیر قابل استفاده هستند، احساس می‌کنند «تمامی گزینه های مناسب قبلا انتخاب شده اند.»
دشواری این انتخاب، شگفت انگیز نیست. شاید هر پدر و مادری درک کند که تا چه حد انتخاب نام
برند برای فرزند دشوار است و همه ساله هزاران نوزاد روزهای متمادی بدون نام به سر می برند، زیرا والدین آن‌‌ها نتوانسته‌اند در مورد نام مناسب تصمیم بگیرند یا به توافق برسند. به ندرت پیش می‌آید که انتخاب نام برای یک محصول به سادگی انتخاب برند «Taurus» برای اتومبیل‌های Ford باشد. Taurus، کد مورد استفاده طراحان هنگام فرآیند طراحی جزئیات این خودرو بود، زیرا مهندس ارشد و مدیر تولید این محصول هردو در برج ثور (از صور فلکی) به دنیا آمده بودند. تحقیقات بعدی نشان داد، این نام به صورت اتفاقی ویژگی های مثبت و مناسبی را در ذهن مشتری‌ها تداعی میکند و زمانی که به عنوان برند خودرو انتخاب شد، Ford از صرف هزاران دلار برای انجام تحقیقات و مشاوره‌ی نام گذاری رهایی یافت. 

 

نوشته شده توسط مدیریت سایت در تاریخ پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴