موسسه پلکان | کلینیک تخصصی مالکیت فکری(ثبت اختراع وبرند)

برند و احساسات مشتریان! | موسسه پلکان

علامت تجاری
برند و احساسات مشتریان!

 

برند و احساسات مشتریان!


احساسات نسبت به برند عبارتند از: پاسخ ها و واکنش های هیجانی و عاطفی مشتری‌ها نسبت به برند.

 

ثبت برند-اداره ثبت برند-برندینگ

 

احساسات به برند همچنین با جریان های اجتماعی که تحت تاثیر برند ایجاد می‌شوند در ارتباط هستند. چه احساساتی تحت برنامه‌ی بازاریابی یا سایر ابزارها در مشتری‌ها ایجاد می‌شوند؟ چگونه برند روی احساسات مشتری‌ها در مورد خودشان و رابطه ی آن‌ها با سایرین تاثیر می‌گذارد؟ این احساسات می توانند خفیف یا شدید، منفی یا مثبت باشند. 

هیجاناتی که تحت تاثیر یک برند در افراد ایجاد کنند. محققان، تبلیغاتی را تحت عنوان «تبلیغات دگرگون کننده» بر پایه‌ی احساسات و عواطف برند در ذهن افراد طراحی کرده‌اند. این گونه تبلیغات با هدف تحول در ادراک فرد از تجربه‌ی مصرف محصول طراحی شده است. 

امروزه، بسیاری از شرکت ها تلاش می‌کنند تا احساسات و هیجانات و بیشتری را با برند خود آمیخته سازند و به این ترتیب آن را در ذهن مصرف کننده حک کنند.

موارد شش گانه‌ی زیر مهم‌ترین هیجانات و احساسات در بحث برندسازی به شمار می‌آیند که باید مورد توجه شرکت ها قرار گیرند:
1-گرمی: زمانی که برند، احساسات آرامش بخشی را در مشتری ها ایجاد کند و حس آسودگی و صلح و دوستی را در آن‌‌ها به وجود آورد و مصرف کنندگان تحت تاثیر این احساس، علاقه و نزدیکی خاصی با برند می یابند. برند Hallmark یکی از نمونه هایی است که بر ایجاد تداعیات برگرفته از این احساس در ذهن مشتری‌ها متمرکز است. 
2- سرگرمی:  تحریک و ایجاد چنین احساسی در مصرف کنندگان باعث می شود که آن‌ها خوشی، شادی، سرور و سرزندگی را تجربه کنند. Disney نمونه ای برندهایی است که اغلب با این احساس در ذهن مصرف کنندگان تداعی می شود. 
3- شور و برانگیختگی: برندهایی که چنین احساسی را در مصرف کنندگان ایجاد می‌کنند، به آن‌ها حس زنده بودن و جوان و پر انرژی بودن را می‌بخشند. MTV یکی از برندهایی است که چنین حسی را در نوجوانان و جوانان برمی‌انگیزد.
4- احساس امنیت: برندهایی که بتوانند احساس اطمینان، آرامش خاطر و امنیت را ایجاد کنند، بر این احساس تمرکز کرده اد. در نتیجه‌ی این احساس، مصرف کنندگان کمتر نگرانی‌های زندگی روزمره را تجربه می‌کنند. بیمه‌ی Allstate یکی از برندهایی است که تلاش ‌میکند با ایجاد این احساسات در مشتری‌ها، با آن‌ها ارتباط برقرار کند. 
5- پذیرش اجتماعی: اغلب مصرف کنندگان احساس می کنند که دیگران ظاهر، رفتار و ویژگی‌های مناسب تری از آن‌ها دارند. ایجاد حس پذیرش فرد توسط اجتماع – که در نتیجه‌ی استفاده از یک برند در ذهن دیگران ایجاد می‌شود – موجب می‌شود که ویژگی های محصول به یکی از مصرف کنندگان نسبت داده شود و آن‌ها را د رجایگاه اجتماعی برتری قرار دهد. Mercedes Benz یکی از برندهایی است که حس پذیرش اجتماعی را در مشتری‌ها ایجاد می‌کند. 
6-احترام به خود: برندهایی که موحب می‌شوند مصرف کنندگان احساس بهتری نسبت به خود و شخصیت خود داشته باشند و از زندگی گذشته و حال خود احساس رضایت و غرور کند و با این احساس بیشتر آمیخته شود. برندهایی نظیر TIDE توانسته اند با طراحی مبارزات تبلیغاتی و شعارهایی بر پایه‌ی ایجاد این احساس – نظیر شعار « بهترین انتخاب برای خانواده من»- به خانه‌های بسیاری از مشتری‌ها راه یابند. 


سه دسته ی اول احساسات ذکر شده احساساتی تجربی هستند که بی درنگ در فرد ایجاد می‌شوند. به بیان دیگر، به سرعت شدت آن‌ها افزایش می‌یابد اما سه دسته‌ی آخر، احساساتی پایدار و شخصی هستند که به تریج میزان جاذبه و سنگینی آن‌ها افزایش می‌یابد. 

 

نوشته شده توسط مدیریت سایت در تاریخ يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴
دیدگاه خود را بنویسید :
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیکی :
دیدگاه شما :