موسسه پلکان | کلینیک تخصصی مالکیت فکری(ثبت اختراع وبرند)

برند و پیام های موزیکال(طنین) | موسسه پلکان

علامت تجاری
برند و پیام های موزیکال(طنین)

 

برند و پیام های موزیکال(طنین)


طنین ها، پیام های موزیکالی هستند که در معرفی برند به کار گرفته می شوند. این پیام ها که اغلب توسط موسیقی دانان حرفه ای طراحی می شوند، معمولا آن‌قدر متمایز هستند که بتواننده در ذهن شنونده ثبت شوند. در نیمه‌ی اول قرن بیستم، زمانی که تبلیغات رادیویی به تدریج رواج می‌یافت، استفاده از طنین رایج شد. طنین می تواند به عنوان شعار موزیکال برند قلمداد شود. به دلیل ماهیت موزیکال، طنین به ندرت می تواند مانند سایر عناصر برند قابل انعطاف و انتقال باشد. اگرچه این عنصر می تواند مزیت‌های برند را با مشتری‌ها مطرح سازد، اما غالبا مفهوم محصول را به شکل غیر مستقیم، کاملا انتزاعی و خلاصه انتقال می دهد. بنابراین تداعیات ناشی از آن، بیشتر می تواند جنبه های احساسی، شخصیتی و سایر ویژگی های نامشهود را در ذهن مشتری‌ها ایجاد کند. 

 

ثبت برند- برند


شاید بتوان گفت که طنین‌ها با ارزش‌ترین عنصر در ایجاد و تقویت آگاهی از برند برای مشتری‌ها هستند و اغلب، نام برند را به شیوه‌ای هوشمندانه و جذاب تکرار می کنند و این کار فرصت رمز گشایی از پیام های برند و درگیری ذهنی بیشتر را برای مشتری‌ها فراهم می آورد. مصرف کنندگان گاهی حتی بعد از این آگهی تبلیغاتی به اتمام می رسد، در ذهن خود این طنین را مکررا مرور می کنند و این امر فرصت آمیختگی بیشتر ذهن و به خاطر سپاری برند را افزایش می دهد. 
طنین های آشنا و مشهور می توانند سال های متمادی، پایه و اساس تبلیغات شرکت را تشکیل دهند. به عنوان مثال، طنین به کار رفته در تبلیغات KitKat که با شعار «به خودت زنگ تفریح بده» آمیختع می شود از سال 1988 تا امروز به کار گرفته شده است و در تبدیل این برند به ششمین برند برتر در زمینه فروش شکلات در ایالات متحده آمریکا نقش موثری داشته است. طنین چهار نتی مورد استفاده در آگهی های تلیغاتی Intel که همراه با شعار  «Intel Inside» پخش می شود، یکی از نمونه های موفق در به کار گیری این عنصر برند به شمار می آید. اگرچه این طنین‌ها ساده به نظر می رسند، اما اولین نت، آمیخته ای از شانزده صدای مختلف است و برای طراحی آن از ابزارهای موسیقی متعددی مانند فلوت، دایره و... استفاده شده است. 
یکی از بهترین نمونه های به کار گیری این عنصر برند در ایران، طنین برند بوتان (شبیه صدای سوت) پس از پخش عبارت «انتخابی مطمئن» است و به عنوان یکی از عناصر اصلی این برند شناخته شده است و در افزایش آگاهی مشتری ها از برند بوتان نقش موثری داشته است. 
ده طنین برتر قرن بیستم 
1.    You deserve a break today(MacDonald`s)
2.    Be all that you can be (U.S.Army)
3.    Pepsi-cola hits the spot(Pepsi Cola)
4.    M`m, M`m Good (Campbell`s
5.    See the USA in your Chevrolet (GM)
6.    I wish I was an Oscar Meyer Wiener (Oscar Meyer)
7.    Double your pleasure, double your fun (wrigley`s Doubllemint Gum)
8.    Winston tastes goold like a cigarete should (winston)
9.    It`s the real thing (Coca cola)
10.    A little Dab`ll do ya (Brylcreem)

منبع: کتاب مدیریت استراتژیک برند از کوین لین کلر

نوشته شده توسط مدیریت سایت در تاریخ يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴