موسسه پلکان | کلینیک تخصصی مالکیت فکری(ثبت اختراع وبرند)

کیفیت برند | موسسه پلکان

برند

علامت تجاری
کیفیت برند
امروز دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶

 

کیفیت برند


نگرش ها در مورد برند، با جمع بندی کلی ارزیابی های مشتری‌ها از برند به وجود می آید که این نگرش ها اغلب پایه و اساس انتخاب برندها به شمار می‌آیند. نگرش ها از برند به مزیت ها و ویژگی های خاص آن وابسه است. به عنوان نمونه، برندی نظیر هتل های Sheraton  را در نظر بگیرید؛ نگرش مشتری ها نسبت به این برد تحت تاثیر این موضوع قرار دارد که تا چه حد، این برند را با تداعیات ذهنی خاص و مورد اهمیت – نظیر موقعیت مکانی، آرامش، طراحی، ظاهر، کیفیت خدمات کارمندان، اممانات تفریحی، کیفیت غذا، غذا و... – در مورد هتل های زنجیه‌ای، شبیه و نزدیک می دانند. 

 

ثبت برند,ثبت علامت تجاری


مصرف کنندگان می توانند مجموعه ای از نگراش ها را نسبت به برند در ذهن داشته باشند؛ اما مهم ترین نگرش ها، آن‌ها هستند که با کیفیت ادراک شدهدر بسیاری از رویکردها به بحث ارزش ویژه‌ی برند بستگی دارد. در یک نظر سنجی سالانه تحت عنوان Equi trend بیش از بیست هزار مصرف کننده، هزا برند را در 35 رده‌ی محصول یا خدمت و بر اساس پنج شاخص (آشنایی، کیفیتقصد خرید، انتظارات برند و منحصر به فرد بودن)رتبه بندی می کنند. نتایج این تحقیق نشان داد که رتبه‌ی هر برند از لحاظ ارزش ویژه‌ی بر اساس وضعیت آن در سه شاخص اول شکل می گیرد. 
اعتبار برند 
ممکن است مشتری‌ها در خصوص « شرکت پنهان شده در پس برند» قضاوت هایی داشته باشند. اعتباری برند، میزان ارزش و مقبولیت برند سازمان را بر اساس سه بعد ادراک فرد از تخصص سازمان، قابلیت اعتماد سازمان و مطلوبیت آن مورد سنجش قرار می دهد. 
اگر برند در نگاه مصرف کننده خصوصیات زیر را داشته باشد: 
1-    شایسته و نوآور باشد (تخصص سازمان)؛
2-    قابل اتکا باشد و بتواند در بلند مدت مشتری ها را به خود جذب کند (قابلیت اعتماد برند)؛ 
3-    جذاب و سرگرم کننده باشد و ارزس هزینه ی صرف شده را داشته باشد (مطلوبیت برند)؛ 
در این صورت از اعتبار لازم نزد مشتری ها برخوردار است. به عبارت دیگر اعتبا، شاخصی است که میزان علاقه‌مندی مصرف کننده به سازمان را (که برند به آن متعلق است)ارزیابی می کند. 

 

نوشته شده توسط مدیریت سایت در تاریخ شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴