موسسه پلکان | کلینیک تخصصی مالکیت فکری(ثبت اختراع وبرند)

سیر تکاملی لوگو برند اپل | موسسه پلکان

علامت تجاری
سیر تکاملی لوگو برند اپل

 

سیر تکاملی لوگو برند اپل


همانطور که در گذشته در مقاله لوگو و نماد درباره اهمیت روز افزون لوگو توضیح دادیم و گفتیم که مشتریان از طریق لوگو بهتر می توانند با برند ارتباط برقرار کنند و به طور کلی عناصر تصویری و دیداری نقش مهمی در ایجاد ارزش ویژه‌ی برند و به ویژه افزایش میزان آگاهی از برند ایفا می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم درباره لوگوی برندهای معروف و سیر تکاملی آنها صحبت کنیم.

 

ثبت برند

 

با ذهن خلاق و نبوغ استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد واین، کمپاین اپل در سال 1976 شروع به فروش رایانه دست ساز Apple I کرد که توسط کمپانی HP مطرود شد. در همان سال، جابز و واین اولین لوگوی Apple را طراحی کردند که آیزاک نیوتون را نشان می داد که به یک درخت سیب که سیبی از آن آویزان بود تکیه داده بود. دست نوشته یا کتیبه "Newton ... A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought ... Alone" دور آن نوشته شده بود، چون این نیوتون بود که با افتادن سیب پی به جاذبه زمین برد. پس از آن، آنها از Rob Janoff برای طراحی یک لوگوی ساده تر دعوت به همکاری کردند. نتیجه کار Rob Janoff یک سیب رنگین کمانی بود که تا سال 1998 لوگوی کمپانی اپل بود. این لوگو بیانگر موفقیت آنها در ساخت Apple II، یک رایانه رنگی، بود. جای گاز روی سیب کمک می کند شکل آن با گوجه فرنگی یا گیلاس اشتباه گرفته نشود. همچنین گاز روی سیب برای بزرگداشت ریاضیدان بزرگ Alan Turing، پدر کامپیوتر که با خوردن یک سب آغشته به سیانید خود کشی کرد می باشد. این گاز یک شعار نیز هست "به Apple یک گاز بزنید". در سال 1998، زمانی که iMac شروع به کار کرد، Rainbow Apple یا سیب رنگین کمان به یک لوگوی سیب تک رنگ تغییر داده شد، چون سیب رنگین کمانی روی iMac اصلا جالب به نظر نمی رسید. 
امروز، لوگوی اپل با طیف نقره ای رنگ بیش از پیش انعطاف پذیری دارد و می توان آن را روی همه محصولات اپل قرار داد، همانطور که جابز می خواست. اگر چه یکی از ارکان و ستون های Apple درگذشت، کمپانی و لوگوی آن همچنان در سراسر دینا معروف و شناخته شده باقی مانده است.

 

نوشته شده توسط مدیریت سایت در تاریخ چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴